4.4.12

Valge šokolaadi tükkidega brownie

brownie

Ei tea kas viimasel aja suurenenud magusaisus on süüdi kevadväsimus või uuesti maha sadanud lumi või jumal teab mis, aga viimasel ajal valmistan kodus ainult kooke-saiu-küpsiseid. Ja kui ise ei viitsi teha, siis ostan poest suure šokolaaditahvli või karbitäie küpsiseid ja söön need tee kõrvale ära.

Üks magusa ampsu retsept jäi silma Silja blogist Jagatud Rõõm (jälle:). No ei saa ju jätta järele proovimata, kui midagi kirjeldadakse sõnadega "kõige parem üldse".

Tegu on kahe šokolaadi browniega, mille rammususest töökaaslased küll veidi šokeeritud olid, kuid ohtralt šokolaadi ja võid, pähkleid ja mune teebki ju ühest keskpärasest browniest suurepärase!


Originaalretseptiga võrreldes vähendasin suhkru kogust kolmandiku võrra, sest šokolaad on minu jaoks juba iseeenesest piisavalt magus, kuid järgmisel korral võtaksin vist natuke veelgi vähemaks.

brownie2

Valge šokolaadi tükkidega brownie 

Kogus jätkub ühe lasanjevormi jaoks

200 g tumedat šokolaadi (mulle meeldib Laima 70% mõru šokolaad)
200 g valget šokolaadi, tükkideks hakitud
180 g jahvatatud pähkleid või mandleid
100 g võid
70 g rafineerimata suhkrut
4 muna

Et mitte hakata ise jalgratast leiutama, siis juhised on siit ümber kirjutatud.

Sulata või ja tume šokolaad. Sega juurde jahvatatud pähklid/mandlid, munakollased ja suhkur. Lisa tükkideks lõigatud valge šokolaad. Vahusta munavalged ja sega õrnalt spaatliga alt üles tõstes ja samal ajal kaussi keerates šokolaadisegu hulka. Vala taigen küpsetuspaberiga kaetud vormi ja küpseta 180 kraadi juures u 20 minutit.

3 kommentaari:

  1. Kristel, mul on väga hea meel, et sain SInd inspireerida, ja loodan, et kook maitses nii Sulle kui ka töökaaslastele:) ma ise tõesti fännan seda browniet:)

    Ainult et ma siiski selle rammususe osas jääksin veidi eriarvamusele:D minu jaoks on see üks lahjemaid ja tervislikumaid (kui neid kahte omadussõna on üldse sobilik brownie puhul kasutada) šokolaadikooke, sest siin on üsna vähe võid ja suhkrut, samas aga palju pähkleid, tumedat šokolaadi ja muna, mis kõik on igati kasulikud. Võrreldes nt selle retseptiga: http://siljafoodparis.blogspot.com/2012/03/kirsi-valgesokolaadi-blondie.html, eriti veel sealse võikogusega (+ rafineeritud valge nisujahu ja suhkur), siis ma ütleks, et see brownie on ikka kohe väga "figuurisõbralik" :) kui veel ka valge šokolaadi asemel kasutada tumedat šokolaadi (ma ise kasutan tihti nt kohvimaitselist 70%-list tumedat šok-i valge asemel), siis on ilmselt vahe vel suurem ...:)

    Aga mis magusasöömisesse puutub, siis selle pärast pole mõtet põdeda;-) ja saladuskatte all võin öelda, et Sa pole ainus, kes koguaeg nii palju magusat sööb :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. tänud kommentaari eest! Mulle väga maitses!
      Võrreldes blondie retseptiga (wow 330 g võid:) on see brownie tõesti lahjake, aga suve lähendes peab vist sellised koogid siiski mõneks ajaks ära unustama:) Kui sügis jälle saabuma hakkab, siis katsetan kindlasti kohvimaitseliste šokolaaditükkidega.

      Ja lugesin just su maapähkliküpsiste postitusest (mida ka kindlalt teha proovin), et magusasõbrad on toredad inimesed, nii et hea seegi:)

      Kustuta
  2. ja-jaa, magusasõbrad on väga sõbralikud jah:):):) eks igaüks vaatab asju oma rikutuse tasemel, niiet mul endal paraku (rikutud nagu ma olen) liigitub see brownie kookide skaalal tõesti selliseks, mida võin ilma ühegi süümekata süüa nii palju, kui tahan:D
    maapähklivõikreemiga šokolaadiküpsised on ikka väga-väga head, aga need on isegi minu arvates rammusad:) eriti muidugi kreem, mis koosneb maapähklivõist (100g kohta 600-700 kalorit), ohtrast võist, suhkrust ja koorest, niiet suisa rammus kuubis:D aga soovitan neid ikkagi proovida - kõike võib ju süüa, ainult et piiri pidades:)

    VastaKustuta