2.3.12

Vitamiinismuutid ja teised detox-toidud

IMG_1083 IMG_1082

Alates esmaspäevast olen paastuajale kohaselt loobunud lihast ja piimasaadustest. Olgu, ma küll ei juhindu paastust, vaid pigem tahan lihtsalt oma organismi veidi puhastada ja uue energia ning vitamiinidega laadida. Olen seda tegelikult teinud igal kevadel, kuid varasemalt pigem sportimisele ja toidulisanditele panustatud. Seekord aga järgin hoopis natuke ekstreemset toidumenüüd ning tuleb tunnistada, et mõjub seni kõige paremini - hea kerge on olla, uni on magus ja pole jälgegi kevadväsimusest.

Menüü on ekstreemne sellepärast, et lisaks lihast ja piimasaadustest loobumisele ei ole ma nüüd 5 päeva söönud ka teravilja (st müslisid, pastat, riisi, leiba-saia jms), ma olen loobunud kofeiniist (sh ka rohelisest teest), valmistoitudest, suhkrust ja ka alkoholist.

IMG_1105 IMG_1107

Mida ma siis söön. Hommikuti joon kõigepealt kruusi kuuma vett sidrunimahlaga, vahel ka ingveriga või sarnast taimeteed. Hommikusöögiks olen nautinud erinevaid smuutisid.

Näiteks:
Mango-porgandi-ürdi smuuti: koori ja viiluta üks porgand ja keeda 10 minuti jooksul pehmeks, blenderda koos 2 dl mangopüree, 2 dl värskelt pressitud apelsinimahla ja värskete ürtidega nagu piparmünt või basiilik.
Antioksüdantide rohke marjasmuuti: blenderda 3 dl külmutatud mustikaid vm marju, 2 dl granaatõunamahla ja 1 dl vett.
Apelsini-marjasmuuti: blenderda 2 tükeldatud apelsini, 2 dl külmatud mustikaid ja 2 dl külmutatud astelpajumarju.
Meloni-pirni-apelsinismuuti: blenderda 2 dl tükeldatud melonit, 1 kooritud ja tükeldatud pirn, 2 dl värskelt pressitud apelsinimahla, 2 sl sidrunimahla ja mõned piparmündilehted.



IMG_1088 IMG_1089

Siiamaani on väga mõnus ja ei saa öelda, et väga millestki puudust tunneksin või taga igatseksin. Ühel hommikul oli küll kohviisu ja lõunal oleksin supi kõrvale leivaviilu tahtnud, aga muus osas ei saa väga kurta. Lõunaks sööngi peamiselt suppi ja õhtuks salateid või siis vastupidi. Näiteks oleks teinud vürtsikat muskaatkõrvitsa püreesuppi ja punase kapsa salatit aurutatud kõrvitsaga. Kõht ei ole kunagi tühjaks jäänud ning samas ei ole ka raske olla nagu mõnikord näiteks pastat süües juhtuda võib.

IMG_1086 IMG_1087

Olen selle nädala jooksul avastanud enda jaoks ka erinevad seemned ja kuidas nende abil saab salatitele (või ka suppidele) huvitavat tekstuuri ja maitset juurde anda. Kanepiseemneid ma varem ei olnudki söönud, kuid otsustasin proovida nende paljukiidetud toitaineomaduste pärast. Nimelt sisaldavad need proteiini ja väärtuslikke küllastamata rasvhappeid. Lisaks kanepiseemnetele segan salatitesse ka päevalille- ja kõrvitsaseemneid.

IMG_1096 IMG_1091

Hästi maitsva kevadiselt krõmpsuva salati  (alumisel pildil) saab nii: viiluta hästi õhukeselt veerand punast kapsast, üks porgand ja soovi korral pool punast sibulat. Lisa erinevaid seemneid, kõiki 2 supilusikatäit. Täpi i-le paneb tõeliselt hea salatikaste: sega omavahel 1 spl dijoni teralist sinepit, 2 sl oliivõli, 1 tl õunaäädikat ja veidi soola ning sega see salatiga läbi. Nomnom.

Õhtuti joon jällegi taimeteed ja krõbistan kõrvale segu mandlitest, pähklitest, seemnetest, rosinatest, kuivatatud jõhvikatets ja gojimarjadest. Erilist magusaisu ei olegi. Lisaks heale enesetundele olen detox-dieediga kaotanud ka poolteist kilo kaalu, mis enne algavat suve on väikseks lisaboonuseks. Ma veel ei ole otsustanud kaua sellist menüüd järgida, aga ilmselt siis kui ikka suur kohvi, võileiva või veini isu tuleb, siis annan sellele järele. Positiivne on see, et seda isu pole veel siiamaani tekkinud ning võin kinnitada, et kõik need toidud on tõesti maitsvad. Ahjaa, retseptid põhinevad Whole Living veebiajakirja koostatud menüül.

IMG_1097 IMG_1104

Ja lõpetuseks, juhtusin eile hommikul korraks Terevisiooni vaatama ning ka seal üks saatekülaline, kelle nime ja ametit ma küll ei märganud, rääkis, kuidas kevadväsimuse peletamiseks vitamiine ja toidulisandeid tegelikult ei pea tarbima, kui süüa palju erivärvilisi köögivilju, puuvilju ja marju, liikuda värskes õhus ja mõelda positiivselt. Mina tahaks küll teda uskuda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar