10.1.12

Ingveri ja meega maitsestatud pastinaagi-porgandisupp

DSC_0003

Järjest talvisemaks muutuvad ilmad tekitavad isu soojendava supi järele. Mis võiks olla mõnusam kui kausitäis auravat ingverimaitselist püreed peale suusarajalt saabumist, põsed värskest õhust õhetamas, südames puhas spordirõõm ja rahuolu tehtud pingutusest, silmad säramas kaunis looduses viibimisest. 

Kahjuks oli eelnev kirjeldus minu kujutlusvõime või siis möödunud talvised mälestused, mitte hiljutine kogemus, aga mul on päris tõsised plaanid varsti päriselt ka Pirita metsaradadele oma uisusammu lihvima minna. Ja siis seda suppi teha, sest lisaks kogu headusele on seda ka eriti lihtne valmistada. 

Kui tervislikkuse saaks potti panna, siis ma arvan see oleks see. Su kõht on õnnelik, kui sa seda suppi sööd, nii et tee seda juba täna õhtusöögiks. Kui sulle meeldib ingver. Ja enne seda mine suusatama või kasvõi jalutama. Ma luban, et pärast oled sa rõõmus ja rahul.

DSC_0626

Nädala esimestel päevadel on supp ka tõeliseks leevenduseks nädalavahetuse suurematele söögikordadele. Mina käisin pühapäeval nami-nami hiina köögi koolitusel, kus sai niipalju head kraami valmistatud ja söödud, et kõht sai ikka väga täis. Marju kirjutab oma blogis lühidalt valmistatud toitudest ja annab ka omapoolse maitsva supi retsepti. Läheb kindlasti tegemisele.

Koolitus toimus Nõmmel Toiduakadeemias. Läksin pool tunnikest varem kohale ja kasutasin võimalust, et käia Nõmme turul, kuhu ma just ülemäära tihti ei satu. Armas oli, letid täis ahvatlevat kaupa. Minu saagiks oli kilo mullaseid porgandeid, paar päris kena tomatit, ingverijuur ja pastinaagid. Korraks hakkas kahju, et kodune Balti jaama turg nii teistsugune on. Kuigi tegelikult on seal ka oma suur võlu. Pluss siinkandis on ka peatselt ehk uuesti avatav Sadamaturg. Nii et Kalamaja ikkagi võidab.

DSC_0632


Ma arvan, et ma hakkan igal esmaspäeval suppi sööma. Ja teisipäeval ka, sest see suur potitäis lihtsalt ei saa ühe päevaga otsa. Õnneks. Eriti nauditav koos viilu krõbeda, röstitud leivaga.

DSC_0648

Ingveri ja meega maitsestatud pastinaagi-porgandi püreesupp

Ettevalmistusaeg 5-10 min
Valmimisaeg 40 min
Kogusest jätkub neljale kuni kuuele

0,5 kg pastinaake
0,3 kg porgandeid
50 g ingverit
5-10 rosmariinilehte
1 l köögiviljapuljongit (kui kasutad kuubikut, siis eelista sellist, mis ei sisalda naatriumglutamaati E621)
1 sl mett

Koori ja haki pastinaagid, porgand ja ingver. Kuumuta suures potis supilusikatäis õli, lisa kõik köögiviljad ja rosmariin ning prae neid keskmisel kuumusel 5-10 minutit. Selle ajaga valmista puljong, sega puljongisse 1 sl mett. Kalla puljong supipotti ja hauta umbes pool tundi. Maitsesta vähese soola ja pipraga ning püreesta saumikseriga.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar